2011-01-30

teckning på schemat

I torsdags hade vi en lång lång dag om vad som definieras som bild. Verkligheten. Och komposition och trovärdighet i ritandet. Samt perspektivlära. I grundligt format! Tvåpunktsperspektivet. Det var riktigt svårt och jag hängde inte riktigt med. Linjaler är inte min bästa vän och något talar emot i mina försök. Jag gör allt annat än längtar efter perspektivprovet om en och en halv vecka. Jag är rädd för att det inte kommer att gå så bra..



Sedan fick vi två uppgifter till på måndag. Att rita som och att rita med en bild som inkluderade för-, mellan-, och bakgrund. Jag valde att försöka rita på samma sätt som Salvador Dali. Det ser inte ens ut som en Dali. Alls. Men uppgiften är gjord iaf. Jag är gruvligt nervös för redovisningen. Här är iaf mina båda alster av dessa uppgifter.

Det ser mer ut som bajs än Dali? Fast jag är lite nöjd med skelettjejen i burken. För en gångs skull. Även om hon blev lite för suddig på slutet.


Förgrunden; en cykel och ett träd. Mellangrunden; vatten(?) och en flicka. Bakgrunden; skog och orolig himmel. Hm. Syns det egentligen att det är dåligt väder och vind? Jag ville försöka få det till det men tror att jag misslyckades lite. Hm.

Gud vad jag borde öva! Jag suger!!!


Heh. Det märks inte alls på mitt sätt att skriva att jag har en tråkig och tankfull dag? Blir sådär extra självförtroendelös sådana dagar. Tror jag. En bieffekt av att vara ensam för mycket?

1 kommentar:

Hanna sa...

Kom till mig så ska vi ha privatlektioner i perspektivlära!