2011-01-26

portfolio

Jag har visst inte visat upp min portfolio än så tänkte nu visa er mitt arbete och resultat. Timmar av klippning, symaskinsarbete och sprättning.


I början var det mycket tyg och här sitter jag med en av otaliga sprättningar då jag sydde fel.

Till slut blev jag ändå klar med både botten och grund. Då gjorde jag handtagen som även de blev lite knepiga eftersom jag klantade till och fick sprätta upp och sy om dem ungefär tio gånger. Men till sist så.

Då gjordes det blommor som klipptes ut i de marmorerade papprena. Klipp klipp.

Sy. Jag zickzackade först fast mina blommor på mitt jeanstyg innan jag zickzackade fast dem på min väska för att stabilisera och få dem att hålla bättre.

Till sist broderade jag namn och kurs enligt lärarens instruktioner.
Och såhär blev resultatet. Jag inte helt nöjd men som jag tidigare sagt, det fick duga!

Så. Nu har ni fått se mitt arbete. Inspirationen är i sitt flöde! Förresten. I måndags fick jag min symaskin från Småland. Jag är så glad, nu har jag äntligen en alldeles egen symaskin! Wow!! Jag har därmed just nu två maskiner som står i min lägenhet. Det känns som världens lyx. Så himla fint! Och igår efter skolan var jag och prövade en kycklingburgare som Anna rekommenderade. Den var ganska god, vilket iofs inte är så oväntat när det kommer till kyckling. Efteråt tänkte jag gå på lampjakt på Myrorna. Där var utbudet stort eftersom det tydligen varit stängt för omändring i en vecka men någon lampa hittade jag tråkigt nog inte. Däremot köpte jag bruna temuggar, fler lp-skivor till min vägg och en brödkorg. Brabra vad jag gillar secondhand men vad dålig jag blivit på att hålla i mina pengar det senaste. Det får bli skärpning med det nu! Bara ett par nya mjukisbyxor måste jag se till att hitta.

Inga kommentarer: