2011-01-10

julpyssel i januari

Eftersom jag nu är så inne i mitt kreativa flow tänkte jag ge er ett par smakprov från de julklappar jag pysslade ihop till min familj i julas.


Här har vi ett par av de örhängen jag gjorde. Pyttesmå pärlplattor sammansatta med örkrokar, tråd och ståltråd. Egentligen var det tänkt att enbart fästa med ståltråden men då det visade sig vara ganska klurigt att fästa samman de olika delarna utan att plattorna gick sönder övergick jag till vanlig sytråd. Min lilla massproduktion resulterade i fyra par örhängen i olika former. Tråkigt nog gick de andra försöken sönder vid produktionen, men jag ska pröva igen och se om jag kommer på nått bra och hållbart knep.



Här har vi sedan två exempel av mina numera mycket klassiska örngott. Örngott med fina (och personanpassade) textrader, eller ja, låttexter/titlar är det väl framförallt. Andra texter som jag plitat ner genom mitt broderande är bland annat bulletproof, don't fucking tell me what to do, today for me tomorrow for you och dancing with the wolves. Jag är ganska nöjd med min idé och när en av mina systrar blev inspirerad av sin julklapp och började brodera själv gav hon mig ännu mer förslag. That's nice!


Och så till sist bilen med de skeva hjulen som pappa fick. Jag försökte mig på en ko också, men den misslyckades totalt. Tråkigt nog. Är det någon som vet hur man målar ett koansikte?

1 kommentar:

moe sa...

vad du är duktig! bilen är ju skitfin!!!