2011-01-16

mitt syre mitt liv

Att sväva bort i musik är bland det bästa som finns, det är mitt liv! Åtminstone en mycket stor del av det. Just nu: Local Natives, The National, Regina Spektor, Mumford & Sons, Nils Koppruch, La Roux, Wannadies, Johnny Flynn, Frida Hyvönen, Die Zimmermänner, Fleet Foxes, Woog Riots och Festland. Musik alldeles perfekt för nuvarande tillstånd och ändamål. Bara att drunkna i. Mmm ljuvt, härligt och mycket mycket vackert!

Timos vackraste låt på svenska spelas dessutom på repeat, synd att den inte finns på spotify så jag kunde länka den med. Och när jag ändå är i farten. Av någon anledning har jag gått och fastnat för Black Eyed Peas' The Time (Dirty Bit), deras version av den där Dirty Dancing-låten Time of my life ni vet. Den som jag egentligen inte alls gillar, egentligen. Från filmen som jag inte förstår storheten av. Men vad jag älskar coolaste will.i.am och skitiga beats!

Inga kommentarer: