2011-01-12

överaskningar

Egentligen ska jag skriva hemtenta just nu. På tid. Eller ja, jag har två dagar på mig. Men iaf, på tid. Jag kan inte koncentrera mig. Inte alls. Kan inte formulera orden. Inte hitta faktan. Sidorna. Jag känner mig förvirrad. Vilsen. Kanske har jag nog fortfarande inte riktigt hämtat mig från mailet heller. Det som jag upptäckte när jag loggade in idag på morgonen. Från ladok. Ett betyg med andra ord. Ett väldigt bra betyg. Jag är så förvånad. Helt häpen. Ställd. Jag trodde inte ens att man kunde få det i den här delkursen. Men jag blev glad såklart. Chockad men glad. Ett vg. Jag fick vg! Nu tycker kanske du att; hah varför bli chockad och helt ställd av en sådan sak? Löjligt, vg är ju helt bra ju! Mjo, du har kanske rätt, men för mig blev det så. Det är häpnadsväckande. Stort. Jag är förundrad. Jag var verkligen inte beredd, inte beredd alls. Jag förstår inte riktigt att jag kan. Blir stolt och kan fortfarande inte förstå. Och olyckan, trots olyckan! Jag BLIR glad, åh så riktigt glad! Faktiskt. Även om det kanske inte låter så. Och motiverad? Kanske lite. Kanske att jag kan klara det här ändå? Om jag ändå bara fick foten ur och fattade hur jag ska fokusera på den här tentan. Jag fattar inte!

Inga kommentarer: