2011-01-19

marmor och naket sex

Igår började jag min nya termin, min nya kurs. Efter ett antal nervösa sammanbrott bör sägas. Oro som egentligen är helt bortkastad då sådana här förstadagar egentligen brukar lösa sig relativt smärtfritt. Även om man är spänd. Jag pratade ihjäl mig med halva klassen och försökte vara så trevlig jag bara kunde. Det var nog egentligen inte så konstigt att jag var helt trött hela kvällen sedan. Och helt slut nu. Men jag tror att det funkade! Det är åtminstone vad det verkar. Dumma onödiga oro, jag blir så arg på dig att du gör mig så instabil! Det var en lång dag med nya ansikten, lärare, stränga ögon, information och nakna par i gruppsammansättningar (dvs resultatet av gruppuppgiften som slutade med att klassens alla fyra grupper skapat en bild med nakna intima par. Det tyckte vår lärare var ganska intressant). Men nog om gårdagen nu, den är numera spännande förfluten tid. Det har ju varit en dag idag också och jag blev ganska inspirerad. Vi pratade portfoliometodik och marmorerade papper. Oj, det var så kul! Jag minns hur vi marmorerade på just detta sätt i mellanstadiet. Kreativiteten flödade och det kändes fint att se hur man gjorde framsteg och upptäckte nya nyanser och skiftningar för varje marmorerat papper jag gjorde. Att lära sig vad som krävs. Samtidigt var jag social med Anna, en mycket trevlig kursare från Lindesberg (vars vän precis börjat på just den svenskan jag ska hoppa på sedan, trevligt). Det var kul! Otippat och kul. Kanske att den här terminen trots allt kommande slit kommer att bli kul. Och givande. Hoppas bara att jag ska hinna med allt!

Här är för övrigt några av de marmoreringar jag gjorde idag..







Bilderna ser bättre ut i verkligheten men äsch, ni får se här ändå. Nu är jag verkligen helt slut. Sitter och somnar ungefär hela tiden. Borde dock skissa lite på min portfolio så att jag kan börja jobba med den imorgon. Yey me för min engagerade kreativitet. Oh fortsätt så. Oh måtte det fortsätta så. Måtte det gå bra!

1 kommentar:

moso sa...

gud så fina! speciellt den andra bilden, älskar den!