2011-06-22

längtan och väntan

Jag upptäckte precis att en ny filmatisering av Jane Eyre har sverigepremiär på bio i september. Den ska jag se! Jag är så fruktansvärt sugen på att gå på bio. Dör lite av otålighet. Varför har min syster och jag inte samma filmsmak? Och varför finns det inga andra att gå på bio med här? Kom till Småland och gå på bio med mig alla folk! För visst vill ni väl det? Egentligen?

Jag vill för övrigt fortfarande även se en annan filmatiseringen av Jane Eyre, miniserien. En riktigt bra tolkning av boken sägs det. Men hur får man tag på den på billigaste möjliga vis utan att vara olaglig?

Och jag vill komma vidare i mitt Harry Potter-läsande. Så jag hinner läsa dem innan hösten med allt vad den innebär kommer. Hoppas jag kan få tag i dem snart. Hur får jag tag på dem? Någon som vill låna ut?

Inga kommentarer: