2011-07-05

de jordiga gubbarnas tid

Brakförkyld är jag. Men ledig har jag varit idag. Så har passat på att vila. Börjat på femte Harry Potter-boken. Ja minsann, de är lånade allihop nu. Och under fjärde boken väcktes jag-kan-inte-lägga-ifrån-mig-boken-känslan ännu mer. Jag gillar den känslan. Även om jobb och trötthet minskat läshastigheten något. Jag har också ägnat dagen åt film. Två stycken. Åt att mumsa på somriga rosiga gubbar. Och åt att må typ piss av denna vidunderliga förkylning. Ikväll har tankarna snurrat. Och svaret på tankarna denna gång är att jag minsann visst ska tänka positivt. Positivare. Jag vet att jag är på väg och att det inte alltid är lätt men någon grej varje dag borde man faktiskt hitta. Folk ser ju ändå mig som någon slags glädjespridare. Och något måste ju detta i ärlighetens namn ändå grundas på. Så det är min fortsatta plan. Minsann! Och nu ska jag läsa lite mer om den där Harry och hans vänner (och fiender) innan jag somnar. Vila så mycket jag kan för imorgon kväll är det jobb igen och jag känner mig inte det minsta pigg. Men nog ska det gå alltid. Allt går! Till slut.

Åh vad jag saknar mina vänner. Allihop! Förlåt att jag inte kan låta bli att bli lite för förtjust i er. Så där fånigt exalterad som jag blir. Ni betyder liksom så mycket. Ni! Allihop av er. Jag kan inte dölja det. Jag bryr mig så, om er. Och saknar er. Mycket! Hoppas så att ni mår bra. Och tanken slår mig. Antagligen är det inte för intet jag blir ett plåster. Rädslan att förlora er är så stor. För jag vet vad det är att vara utan.

Kram och kärlek. Peace and Love!
(gud så stolt jag är över dig Lillis)

Inga kommentarer: