2011-06-17

kärlek och passion

Godkänd! JAG KLARADE DEN! Kursen jag varit ganska så orolig för. Kärlek och passion i litteraturen. Ingen kan vara gladare än vad jag är just nu! Kanske inte minst för att det innebär att jag faktiskt lyckats genomföra mina dubbla kurser. Och klarat dem båda! Bilden är ju godkänd och nu fick jag alltså veta att även svenskan är det. Lyckan spritter i mig! Hujedamej som jag oroat mig och grubblat över hur det ska pusslas ihop allting. Och när jag blev ett nervvrak pga seminarierna där jag tycktes ha fått tunghäfta tycktes nederlaget ett faktum. Men icke, det gick! Nu ska jag leva på detta en stund. Den här lyckan. Men ack aldrig aldrig mer vill jag nog läsa dubbelt igen. Jag saknade livet för mycket för det! Vilket i sin tur lär vara en ganska positiv insikt för vad saknar man inte om man vill ha ett liv igen? Mums för mig och kram och kärlek och massor med glädje till er!

Det är sinnessjukt att jag nu lyckats skrapa ihop 210 (195) högskolepoäng. Tre år har jag läst. Tre år! Och jag har minst lika mycket kvar. Men på nått sätt gillar jag det, på nått sätt känns det skönt att det är så mycket kvar. Än är jag inte riktigt redo.

1 kommentar:

moi sa...

Åh grattis! Vad du är duktig och bra och helt fantastisk!!!!!