2011-08-06

snajsigt

Igår var jag och lillis en sväng i Eksjö. En riktig kortis. Men sådan kvalitetstid med småsystrar är trevlig att ha. Att få köra bil och bli pikad för att man kör lite snabbare än vägskyltarna proklamerar. Utföra olika ärenden. Att få tillbringa tid ihop sådär. Jag älskar min syster, skönare människa finns knappt! Och jag fyndade en gul sjal för 40 spänn. Inte fy skam alls tycker jag. Det var riktigt länge sedan förra sjalköpet nu så det var verkligen dags. Oh vad rea är fint ibland.

Och där har vi den. Alldeles gul och fyrkantig och enkel. Precis som jag gillart. Nyckelringen fick jag av mamma när hon kom hem från Öland igår. Visst är den söt!

I torsdags övade jag för övrigt på min tyska. Jag sa nog aldrig att jag gjorde det sen. Det gick hursomhelst ganska dåligt. Hackigt och dant. Stundtals hängde jag inte med i samtalet alls. Visserligen kanske det berodde på att jag var lite trött och då inte kunde koncentrera mig helt. När man tappar tråden är det så svårt att fånga upp den igen. En hel del snappades dock upp och med lite övning fås färdighet. Samtalet är det bästa läromedlet! Men när jag inte ens kan förklara att jag läser för gymnasienivå, ja, då skäms jag lite över mig själv. Ändå är en uppfräschning alltid en uppfräschning! Och det är bra. Imorgon bär det nämligen av för ännu mera uppfräschning. Då ska jag och min far och två av mina systrar, faisa och lillisen, fara över till det förlovade landet i syd; Tyskland. Det kommer bli lite Hamburg och lite Bad Nauheim och lite annat mysigt och trevligt och festligt med släktingar och liknande. Det blir nog bra. Det ska bli så fint! Det var alldeles för många år sedan sist. Men hej nu ska jag faktiskt packa. Hoppas ni har det lika fint som jag käraste ni! Kärlek.

1 kommentar:

Anonym sa...

Vad roligt att du ska till Tyskland :) hör av dig när du är hemma igen så styr vi en fika! Kram /Sandra