2011-05-01

pinsam kreativitet

Jag säger alltid att jag ska lägga upp grejer här och sedan gör jag det inte. Därför tänkte jag lägga upp några av mina senaste alster här. Nu. Ytterst pinsamma, men om man har bestämt sig för att visa allt så har man visst gjort det.


Vi skulle göra en skulptur i valfritt material. Jag tänkte jobba stort men det blev som vanligt ganska litet. Först tänkte jag göra hela stommen i hönsnät. Sedan i ståltråd. Till slut blev det i kartong och ståltråd då jag insåg att detta var enklast. Tack adlibris.

Sedan papier macheade jag min stomme. I två lager.

Och såhär blev till slut resultatet. Med fot och färg och sönderklippt måttband. Och ja nej jag ska väl inte hyckla, lite nöjd är jag. Även om det såklart inte blev helt som tänkt. Juddan vs modelligt samhällsideal.


Skrivbordet när sängen inte duger. Och mitt provisoriska staffli. Jag ÄR så smart. Eh, ja. Precis.

Målning i akryl. Fritt motiv. Oengagerat projekt. Jag kallar den för sagan och nej jag är inte helt nöjd. Bara med ett par detaljer.

Stilleben. I akryl. Resultatet av en och en halv dags arbete i skolan. Sedan gav jag upp. Allt blev fail och jag skäms riktigt ordentligt över den! Man ska för övrigt inte ställa ett staffli så man inte kan sitta ner, fail på det med. Men ja då vet ni.

Allt för nu. Hoppas min fördjupningstavla blir lite bra. Jag hatar att vara dålig när alla andra är bra. Skäms och blir då ännu sämre. Jag borde nog inte bli bildlärare. Den tanken gör mig förkrossad i hjärtat. Även om den från början inte alls varit min grundtanke. Tur att jag har svenska iaf!

1 kommentar:

mosis sa...

fint!!!!!!!!!!