2011-05-05

snabba korta ord

Fina dagar med mycket att göra. Så ser det ut just nu. Egentligen borde jag inte ta och skriva då men jag måste ändå skriva lite kort om allt som händer och har hänt. I tisdags natt föddes exempelvis ett litet gossebarn och jag blev faster för andra gången i mitt liv. Ett litet barn som ska få det underbara namnet Abbe och hela jag är lycklig! Hoppas att jag snart snart hinner träffa det lilla fina pyret! Och idag hade vi så redovisning på vår individuella fördjupning. Dvs min tavla som jag suttit som en idiot med den senaste veckan. Shit jag fattar inte ens själv att jag suttit så mycket med den på så kort tid. Men det får va, det är skönt att det är över nu iaf och jag fick åtminstone ett par positiva kommentarer även om somliga vill framhäva kritiken. Sedan är det idiotläsning som gäller, dvs läsa mycket på kort tid. Fast ja det går ju iofs relativt bra när man saknar två av de viktigaste böckerna. Relativt. Ska läsa en sista text nu och jaga lite sammanfattningar och grejs på nätet. Åh så glad jag är att jag har seminarierna på eftermiddagarna så det funkar bättre med bilden och vilka trevliga klasser jag tycks ha hamnat i. Både i bild och svenska. Men jag tänker då särskilt på svenskan där alla verkar vara typ übertrevliga. Jag börjar tro lite att det bara är bra folk som läser svenska för det var ungefär likadant sist jag läste svenska. Det känns så fint när man kommer in såhär långt i efterhand. Och varenda lektion, varenda schematiska detalj tycks tajma. Det är inte klokt att det faktiskt blivit så. I really like! Och blir rejält lättad. Hoppas bara inte några ändringar sker nu för det skulle fördärva allt. Och så inte minst, The Kills har släppt ny skiva. Bland annat The Kills har gjort det. And I like så det kan ni få checka om ni vill ha ett mycket trevligt litet musiktips. Apropå det drunknar jag just nu i härligt ljuvlig filmmusik medan jag läser. I like a lot där med! Men nej så, det var ungefär lite det jag ville säga. Jag är glad i själen just nu även om det är galet mycket att tänka på. Hoppas bara det ska fortsätta så. Nu hinner jag dock inte skriva mer för nu ska jag läsa, tjohej snyggingar!

Tavlan kommer upp inom kort. Eventuellt i helgen. Tjohej igen! Och kram och kärlek när jag ändå är i farten.

Inga kommentarer: