2011-04-26

eh, hur var det nu?

Det är meningen att jag ska plugga idag. Plugga riktigt mycket och riktigt duktigt. Inför torsdagens tenta. Men tji heller. Har nog bara pluggat några minuter idag. På sin höjd. Inte ens gå och handla orkar jag lägga ner tid på, trots att det är helt öde i kylskåpet. Istället mumsar jag på chokladbollar, halvsover med pluggböckerna på magen till återupptäckta musiken och försöker komma på en ny hotmailadress. En som jag förhoppningsvis skäms lite mindre över i framtida cv'n och som jag kan ha även om jag gifter mig ehum om sisådär tjugo år. Om jag nu gifter mig vill säga. Har ni förslag så säg! Jag sover för lite, vilket gör att jag vaknar med världens huvudvärk och nu vill mina ögon falla ihop ungefär hela tiden. Räknar kolossalt mycket med omtenta för jag är dum och trög och känner lite för mycket med alla människor som av olika anledningar inte mår bra. Men vem bryr sig? Och vem bryr sig om mig? Egentligen. Mer än min familj? Åh vad jag älskar min familj!! Mamma. Pappa. Lillis. Lisa. Esther. Aaron. Jacob. Ellis. Sofia. Nya pyret som snart snart dimper ner. Catrin. Vilja. Och jag har haft en sådan otroligt underbar vecka hemma i bästa sommar-Småland! Fyllt på mig med lyckan och glädjen som bara finns just där. Men ångesten över min pluggdisciplin fördämmer alla glädjens positiva principer, åh vad jag behöver hjälp att plugga. Hej omtenta, här kommer jag!

Inga kommentarer: