2011-04-05

something to die for

Jamen det här går ju bra ju. Den där Björn kan gå någonstans och dra nått riktigt riktigt gammalt över sig, typ en maläten filt från 1359. Eller hade de filtar 1359? Nej kanske inte. Men säckväv då, sådana lär ju funnits. En gammal maläten säckväv skulle han kunna ta, en äkta potatissäck! En riktigt gammal sådan. Inte några sådana där snygga som de gör i underbara Project Runway! Shiiet vad jag älskade deras potatissäcksklänningar i gårdagens avsnitt. Men det är iofs en helt annan historia det. Idag hade vi alltså redovisning igen. På teckningarna. Dvs knivarna. Jag blir galet imponerad av somligt folk. Men hur gick det då för mig? Eh jo jag flummade ut totalt kan man säga. Fruktansvärt nervöst med andra ord. Men mina resultat var ju så fruktansvärt dåliga. Jag var den enda som de ville säga att jag skulle minska svärtan istället för trycka på när jag ritar. Behöver jag egentligen säga mer än så? Råkade slänga ur mig att svärtan berodde på att jag vart arg. Då fick jag visst frågor så det borde jag kanske inte gjort, men jag lyckades undvika dem lite och i själva verket var jag ju faktiskt ganska arg så jag ljög ju inte direkt och det var skönt att avreagera sig lite. Vår lärare gav för övrigt för allra första gången någon som helst respons. Applåd för detta! Det var sannerligen inte en dag för tidigt.

Sedan hade jag föreläsning på svenskan och jag hade inte alls behövt vara orolig, varken för att smita från bilden eller för att hitta rätt sal. Och jag behöver inte oroa mig för seminarierna för man fick jobba fritt imorgon. Och på torsdag och på fredag. Fruktansvärt skönt! Hoppas bara jag kan gå på föreläsningen nästa vecka. Hursomhelst. Det var en relativt seg svenskaföreläsning om än småintressant! Jag råkade hamna mitt i läskiga smartskallekillgänget längst bak i klassrummet (ja jag sitter helst längst bak så man har ryggen fri), men jag hade nog inte behövt oroa mig. Jag fick till och med snällblickar. Tänk vad lite en vänlig blick och ett hej kan göra! Och jag effektiviserade mig själv och gjorde skisser till två bilduppgifter under lektionen. Jag säger inte så mycket mer än så, ni får se bilder på resultaten sedan. Om de blir bra. Fast det lär de inte bli och jag lär säkert visa dem ändå tids nog. Men iaf. Och jag kan egentligen säga att det handlar om lera i olika former, papier machie (jag kommer aldrig lära mig hur det stavas) samt mitt syintresse. Så. Och jag blir fruktansvärt sugen på att skriva dikter igen. Jag blir så inspirerad! Och jag minns min fantastiska textanalys som jag gjorde på svenskan på gymnasiet, av en Kentlåt. Mvg sitter fint i hjärtat med en känsla som varar länge, länge. Åh vad jag är glad att jag läser svenska! Det kan ju kombineras med alla mina intressen. Jag kommer att bli världens bästa svensklärare. Yes!

Var sedan på ica och hämtade paket på hemvägen. Kom såklart ut med lite andra saker med men mest av allt mitt paket. Hoooh 6 filmer, vilken lycka! Jag faller svagt för erbjudanden och blir gärna 6 filmer rikare. En fin tröst! Även om jag borde spara varenda krona. Fast just nu går jag i plus. Så det känns bra. Nej, nu ska jag skriva i min bildloggbok och sedan ska jag faktiskt ta en ledig kväll tror jag. Fattar ändå inget av den där metriken och dikterna har jag iaf läst igenom. Vill inte kladda med några felgrejer och lära mig fel. Så det får bli på seminariet imorgon istället. Återstår då att se om det var rätt beslut eller inte. Hoppas hon inte är en sådan där som gör bort folk. Har ni förresten hört The Sounds nya skiva? I like! Vissa spår är riktigt trevliga och sjukt snygga. Puss!

Det här blev ett jätteointressant inlägg men kände att det fick bli så. Jag har inte så mycket kul och djupt att komma med. Fast jag är iaf lite positivare. Tror jag? Får se om jag vågar visa några av mina dikter som jag tänker skriva nu någon gång. Jag ska iaf börja skriva sådana igen. Åh vad jag ska det! Ännu ett terapeutiskt innehåll för min själ. Wonderful!

Inga kommentarer: