2009-10-02

högtalarpenetrering i decibel

Tänk att bo i en högtalare! Smaka på det. Känn. Se. Basgångar och vibrerande trummor. Innersta känslan som speglar det som betyder allra mest. Jag skulle aldrig kunna leva utan fenomenet musik! Det går inte. Det är en fysisk omöjlighet. Det finns inte! När världen suger vänder du dig om och låter dig sugas in i klangen. Du sjunger. Du skriker. Snurrar ett varv. En dans i renaste lycka. Räddningen! Ingen ser dig. Du släcker lampan. Världen finns inte! Dess existens är lika utraderad som den utsuddade felskrivningen i kollegieblocket. Lyckan växer sig stark. Sprids till varje nerv. Varje liten sprittande tånagel. Du höjer volymen. Ett snäpp. Två. Drunknar i euforin.

Jag tycker lite synd om mina grannar i sådana lägen. Lägger i backen och tar ett steg tillbaka. Rädslan för deras ilska är större. Men jag har kommit på det ultimata. Leta fram den perfekta lägenheten. Bli rik - gör om! Vaska fram alla smarta planer och förvandla det underbara till extrem extraordinäritet. Ett rum bakom lykta dörrar. Ingen hör. Ingen ser. Och jag lever! Ett rum i en högtalare. Ljudet ryms i varje vägg. Blunda. Vrid upp. Känn!

Inga kommentarer: