2009-10-02

grönhetsbaserande ludd i pengakvotens

Det har hänt igen! Antingen äter jag alldeles för lite eller så köper jag ny mat alldeles för ofta. Ostarna får blågröna prickar. Den halvfulla leverpastejen små vita och gröna luddiga bollar fastsmetade i pastejmassan. Mjölken surnar när den inte ens är urdrucken till hälften. Grönsakerna torkar ihop. Är det fel på mina produkter, mitt kylskåp eller på mig? Det är lika tråkigt varje gång jag inser att jag måste slänga mat. Pengarna rinner ur handen på mig. De som jag skulle hålla så hårt i.. Av förnuft har jag ett par gånger nu hoppat över mjölkinköpet. För mjölken är värst. Nästan varje gång får jag hälla ut en tjock grynig gegga i min diskho. Visst, jag har mina perioder när jag nästan kan dricka upp två liter på en vecka men det händer sällan. Alltför sällan! Så hur ska jag göra? Fortsätta slänga mat i all evighet? Jag vet inte. Jag måste ju äta.

Mycket är det som strular nu.. Min dator har snart säckat ihop och den växande panik jag känner inom mig är klart befogad. Pengar! Jag lever nästan genom min dator. Eller indirekt gör jag det faktiskt på riktigt eftersom all den underbara musik (som ger mig liv vilket ni kunde läsa i gårdagens inlägg..) strömmar ut från denna via auxen och ut genom högtalarna för att nå mina öron och sprudla. Alternativet liv utan musik är som ni redan förstått omöjligt i mitt skal. Så vad gör man då om datorn vill lägga av? Pengar!

Nej jag borde tentaplugga på riktigt nu. Det vidrigt tråkiga och förvirrande som vi ska förstå men som jag inte alls förstår. Och innan dess ska det hinnas så mycket. Pajbakande, konsert (med allt vad det innebär), familjeträff, barnvälsignelse, och lite annat smått och gott. Länge leve tiden för plugg! Eh.. Eller inte. Jag kommer köra. Och jag kommer göra det hårt! Typiskt.

Inga kommentarer: