2009-09-11

tvspelsdrottning fixar ordträd

Oj, sicken antydan till storrubrik a la newspaper. Men det kanske ligger någon sanning uti denna royala storhet. Det händer ju faktiskt inte alltför ofta att jag hamnar framför tvn med en kontroll i handen. Eller möjligen konsol? Jag blir lika förvirrad vareviga gång. Vad definierar egentligen betydelsen av dessa ord? Det är med en viss oerfarenhet jag sitter där. Så stor koll på en värld av ingenting. Att jag inte direkt är den bästa spelaren är lika pinsamt som det är sant. Men det måste ändå (med viss genans) erkännas att detta fenomen ändå är ganska kul. Tänk att jag för en gångs skull överlever mina misstag och får en ny chans! Tills jag iofs är så irriterad på det faktum att kvalitén på mina tappra (men ack så misslyckade) försök mest visar på den kvantitet som uteblivit. Men övning ger färdighet och hoppet om en ny chans att inte backa för självstyrda spinnande rattar och omöjliga hinderbanor bleknar inte. Än! Det är skönt när man inte kan göra bort sig!

Det är också fint att sitta på en universitetsföreläsning halvt förstörd av rinnande snor och sömnlösa nätter och ändå tycka att den här kursen kan bli riktigt kul för att man faktiskt förstår något av det man gör. Ord i ett ord blir en rot som blir en avledningsmanör. Det är intressant! Och alla dessa nyheter som helt plötsligt slagfärdigt blir kallade för just ord! Nej, jag kanske inte förstår varför man gör det. Jag kanske inte förstår det jag förstår. Men jag kan förstå att jag vill förstå när jag förstår! Intresset vilar på konflikten. Framtiden är suddig men nutiden ljus. Och almanackan fullmaxad. Jag älskar att se hur det sociala sluter sig kring mig och ensamheten tvingas undan i ett hörn. Världen och dess människor. Mina vänner! Och på torsdag blir det Småland och för en gångs skull ser jag fram emot det.


Men trött blir jag på alla mina cykelproblem. Det är som om det vilar en förbannelse över bakgårdens cyklar. Dvs min. Nu är det punka på bakhjulet och bror som precis försökt fixa fram. Jag orkar inte ofunktionabla ting! Särskilt inte när jag äntligen börjar samsas med de funktionabla.

Inga kommentarer: