2009-09-06

det lilla livet

I sjalen flödar saliven. Han spydde ner sina kläder. Men ack se, inte en droppe på mig. Jag älskar min Ellispojke! Det måste vara det finaste som finns att sitta i en soffa med ett sovande barn på magen och samtidigt mumsa på en alldeles färsk bulle. Eller när han är vaken och liksom nafsar efter bullen och precis som Vilja liksom ser begärligt efter den. Utan att veta vad det faktiskt ens är. Oh det finns vett i denna värld!

Ikväll kommer att bli en ensam kväll. Planerna gick i stöpet. Men av nån anledning känns det ändå okej. Det översociala i mig accepterar ensamheten en lördagskväll? Otroligt.. Det får bli tv, det får bli chips, kanske en film och mysiga små fnysiga utrop i konstaterande faktum. Det blir nog bra. Samtidigt får jag ladda för höstens första gospelgudstjänst. Att sjunga ÄR kul! Personligen ser jag det dock som snäppet roligare då sången hamnar på kvällstid.. Men att sjunga är så kul att det funkar oavsett! Om du vill höra oss nån gång sjunger vi om förmiddagarna, den första söndagen i varje månad i Immanuel. Men riktiga spelningar är alltid lika bäst som de är ogratis.. TJOHOO! ^^

1 kommentar:

Rebecca sa...

wow, judith. du borde bli författare.