2011-09-11

i stunder när det bara känns kallt

Min mamma är en av mina absoluta förebilder. Det är mycket som hon gör och säger som blir stödet som får mig att överleva. Häromveckan hade hon eftersänt min senaste lönespecifikation och jag la den på hög eftersom "jag ju redan visste vad som stod i". Där låg den sedan tills jag igår tänkte slänga tidningarna inunder det. Då upptäcker jag plötsligt att det står ord skrivna på baksidan av kuvertet. Spretigt skrivna i ett försök att förtydliga en annars svårtydd handstil. Och en mammablomma! "Tänk att det enda vi har är sekunden just nu. ..beta av en sak i taget så löser det sig.. Det viktigaste är ju att vi har varann! Ellerhur..". Det låter kanske futtigt såhär men i stunden lyser det upp allt, oh så klok hon är min mamma, och jag blir varm i hela min onda mage. Aldrig aldrig ska någon eller något få stampa på mig och bryta ner mig sådär. Försök att aldrig låt det hända iaf! För ibland blir man så arg, ledsen och trött. Ja, det blir man!

Idag är det 10 år sedan World Trade Center och flygplanen. Det är hemskt och sjukt!

Inga kommentarer: