2011-02-26

tryckarkonst = pluggångest

Ja. Nu kommer jag äntligen med lite av mitt kreativa arbete. Det som är min fördjupning i skolan. Eller ja, rättare sagt, det som har varit min fördjupning. De senaste två veckorna. Jag har dock gruvlig panik och skulle helst vilja göra om alltihop. Ja, för så är det. Sorgligt men sant. Särskilt när jag vet att jag borde gjort mer förstudier. Har nästan inte gjort några sådana alls men försöker kompensera detta just inatt genom att surfa runt på olika tygtryckarsidor som jag hittar. Inte minst hittar jag då en blogg med världens bästa tips. Varför kunde jag inte kollat den för två veckor sedan? Och gjort rätt från början? Med saker jag skulle kunna vara nöjd med och faktiskt vågar redovisa? Åh jag får ren ångest vid bara tanken! Måste ju hinna sy de här tre dagarna med. Efter två, TVÅ, heldagar av bara fixering av trycken genom strykning. Varför tar saker så lång tid? Jag vet inte ens om jag överhuvudtaget kommer att hinna klart. Hjääääälp! Orolig oroliga dumma jag! Här är mina verk. Hursomhelst. Vilka rekommenderar ni att jag ska vara stolt över? Om det nu finns sådana. Åh jag hatar mig och min dumhet ibland! Så riktigt riktigt mycket.. Hilfe!!


Allra första testerna.


Tryck gjorda med banan.

Lök- och banantryck.





Stavar av potatis. Två likadana har jag av denna, visar dock bara den ena.




Simpla potatistryck. Gånger 2.








Även skallarna finns i två upplagor.


Så få de är. Ingen kommer någonsin tro att det är två veckors arbete. Han kommer att klaga så! All skeptism. Jag borde verkligen göra fler. Borde gjort fler! Linolium. Potatis. Skumplastkartong. Mina material. Färgen är typ slut. Och jag likaså. Panik! Och vad jag skäms! Och kommer att skämmas.. Åh!

3 kommentarer:

Anonym sa...

hej! har inga pengar kvar på min tele så skriver här. Du har ju gjort ett jättefint jobb :) har så klart några favoriter! bild nr10 med grå och svarta stavar, bild nr14 och nr15, med gröna, oranga och turkosa spetsringar, nr21 med svarta och gröna "ögon".. hoppas du förstår vilka jag menar :) KRAM /sandra

Hanna sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Hanna sa...

ååå! det är ju superfina mönster!