2009-08-29

vilse i en djungel

Jag sitter och lyssnar till tonerna av mitt nya favoritband. Snart har jag trasat ut de tonerna så till den grad att jag inte kommer kunna lyssna på dem på länge länge. Men detta är i framtiden, det är inte än! Tills dess lyssnar jag och ler. The Dresden Dolls heter de. Dresdendockorna! Det får mig obevekligen att tänka på trasdockorna. Dessa stackars små varelser som sjunger att de är trasiga och knasiga. De skulle kunna vara jag!

Som ni kanske märker har jag gjort om lite här. Men jag blir aldrig riktigt nöjd. Som vanligt blir det inte helt perfekt vilket iofs är rätt lätt hänt när man inte fattar hur man ska göra för att det ska bli sådär riktigt fint. Den skicklighet som man ganska ofta ser om man kikar runt lite, den skickligheten skulle man alls inte ha något emot att inneha. Men icke! HTML-koder och bildretuschering är kanske det nya jag borde lära mig. Men hur i fridens namn ska man komma ihåg allt bland alla dessa röriga tecken ihopvirvlade till en enda sörja? Min hjärnkapacitet spelar död på det planet. Redan i gymnasiet på multimedielektionen var jag sämst.. Haha! Min lärare tyckte att jag var ett nöt som aldrig fattade ens färdiga hemsideprogram. Men då fick han väl tycka det då! Så jag ger upp, låter det förbli halvfärdigt, halvsnyggt, halvmatchigt, rörigt.. Tills den dag jag orkar bry mig igen. Just nu har jag bara väldigt väldigt tråkigt.


Inga kommentarer: