2009-08-29

tomma ord ur en tom hjärna

Nu sitter jag här. Igen. Skriver. Andra gången inom loppet av nio timmar. Det är nog rekord! Iaf för i år.. Jag har helt enkelt inte orkat skriva. Men nu kommer en ny fas. En ny höst med nya dagar. Ändå fastnar jag hela tiden i tankarna bakom den filtrerade dåtiden. Kanske att jag snart ändå orkar skriva om det på riktigt, berätta hur det verkligen var. Men inte idag! Inte nu när syster blivit inlagd på psyk igen. Åh jag förstår inte denna sjukdom!! Det är som en epidemisk eld som fattar eld i allt i dess närhet. Det är som om hela världen är dränkt i bensin och bara väntar på tändstickans explosion. Och jag har konstigt ont i kroppen men tänker att det är datorns fel. Krämpor som kommer av psykiska fenomen eller bara svininfluensan som inte ens lär vara hälften så hemsk som alla så bittert vill påstå.

I bakgrunden står MTV på. En trött hjärna orkar inte hänga med i alla dåliga filmer och gamla serier just nu. Inte inatt. Det är så tomt. Nyss spelades Lady Gagas Love Game och jag tycker det är så pinsamt att man börjat uppskatta somliga av hennes låtar. Särskilt om man gör det genom att samtidigt ha videon på. Åh denna förbannade ytliga sexistiska bajsvärld. Alltid ska alla vara så himla snygga och röra sig som jag vet inte vad. Det irriterar! Vad är det som människor tycker är så himla bra med det? Vad är det killarna tror att de är? Inte konstigt att folk börjar tro att de inte duger. Men hennes hår.. Den där Gaga. Luggen. Frisyren. Åh jag älskar den! Jag kan inte låta bli! Och en annan video var så stört fin trots att låten var kass. Det är tur att det alltid finns bra grejer! Det är så skönt att veta i en värld där man inte förstår. Musik räddar!


Nej den här värken är jag inte van vid, kan det verkligen vara sjukdom? Jag hinner inte vara sjuk nu! Skolan börjar ju på tisdag och på söndag har jag ju bestämt att det ska vara fint väder så vi kan se Slumdog på utomhus. Nej, jag är INTE sjuk!

Inga kommentarer: